Toerist

Hoe krijgen we toeristen naar Westland gelokt en wat gaan we ze vertellen? Het zijn grote vragen die vooral bij de ondernemers in de horeca en evenementenbranche gesteld worden. Sinds enige tijd hebben wij in Westland een heuse werkgroep met mensen die zich bezig houden met deze vragen. We hebben als voorlopige naam Beleef Westland, en er wordt heel hard gewerkt aan met name een nieuwe website.

Dit laatste is nog niet zo makkelijk, want wat ga je aan de toekomstige toerist melden. We hebben natuurlijk een aantal steekhoudende argumenten om het Westland te bezoeken. Dat zijn o.a. het strand, onze innovatieve glastuinbouw, onze vaar-, fiets- en wandelwegen, dichtbij de grote steden en elf unieke kernen. Maar is het genoeg?

Met het verdwijnen van de VVV in Naaldwijk (ja, deze is definitief afgevoerd), hebben we geen toeristisch punt meer. Dus de website is van groot belang.

Nu struin ik al de hele week het internet af om mooie websites te vinden die je meteen versteld doen staan. En ik kan u meedelen, dat valt nog lang niet mee. Maar gelukkig zijn er ook uitzonderingen. En verder zoeken we nog een goede naam voor onze website. Ook daar zijn al veel ideeën voor binnen gekomen.

Uit onderzoek blijkt dat Westland niet zo heel gunstig bekend staat bij de rest van Nederland. Veel associaties met wietteelt, illegalen en Polen, ze lijken achterhaald, maar zijn erg hardnekkig. Daarom moeten we het tij nu keren en onze streek met veel trots op de kaart gaan zetten.

Dat vereist natuurlijk inspanning en het aloude coöperatieve gevoel. Waar onze voorouders al heel goed in waren kunnen we opnieuw uitvinden. Samenwerken, kennis delen en elkaar veel gunnen. Dan komen we er wel.

warenhuis met water

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *