Doekjes
Enige weken geleden heb ik mijn uitgebreide netwerk aan vrouwen uitgenodigd om langs te komen voor een zogenoemde ‘doekjesavond’. Ik zal het even verder uit de doeken doen. Sinds de introductie van Tupperware (52 jaar geleden) worden er in huiskamers demonstraties gehouden van producten. In de jaren tachtig was dit al heel populair en waren er naast de bekende plastic bakjes, kledingparty’s, make-up party’s, schoonmaakparty’s en zelfs lingerieparty’s. Tijdens de lingerieparty werden er zelfs spannende speeltjes verloot.
Het was vooral leuk om gastvrouw te zijn, want dan werd je extra verwend door de consulente van het betreffende product.
Ik ben altijd gek op deze party’s geweest. Heb zelfs nog eens overwogen om zelf consulent te worden aangezien ik er van overtuigd ben dat ik goed kan verkopen. Zelf word ik namelijk ook altijd al snel overtuigd van het product. Als het goed gebracht word kun je alles aan mij kwijt. Maar er zijn natuurlijk wel grenzen.
Een paar maanden geleden had ik een party bij één van de buurvrouwen uit ons appartementencomplex. De schoonmaakdoekjes met Duitse microvezel werden door de consulente prachtig geïntroduceerd. Zelfs een spiegel met handcrème ingesmeerd werd moeiteloos schoon. Amazing. Belangrijk bij een dergelijke party is ook om mensen erbij te vragen die het product al kennen. Zij zijn medeverantwoordelijk voor een goede omzet.
Ook ik werd overtuigd van het gemak van de doekjes en ik moet zeggen dat ben ik nog steeds. Ik maak heel makkelijk en zonder schoonmaakmiddelen alles schoon en de doekjes maken waar wat beloofd wordt. Kortom ik ben er blij mee. Daarom besloot ik ook een party te geven om nog meer mensen te overtuigen van het gemak hiervan.
Er kwam op mijn uitnodiging een leuk clubje mensen. Het hadden er meer mogen zijn, maar het was wel heel erg gezellig. De consulente deed haar uiterste best en maakte er een gezellige avond van. Er werden tips en trucs uit het huishouden uitgewisseld en we hebben erg gelachen.
Uiteindelijk besloten toch maar niet te gaan voor een consulentschap. Te veel gedoe en gesjouw, maar het blijft wel een leuk fenomeen.
Ik ken het al n paar jaar. Het is verrassend, zelfs mijn man is er zeer enthousiast over. Want de camper moer er ook altijd top uitzien, dus binnen en buiten gebruikt hij het. Gaat dus altijd mee op reis.